Gedichten in licht

Bijzonder poëzieproject Sittard-Geleen, Limburg.

ZICHTBAAR ALLEEN

Wèntjerdruim’s gedichten in licht

.

In samenwerking met de bibliotheken van BiblioNova (in Limburg) zijn een aantal dichters en schrijvers met een binding met Sittard-Geleen,  in januari 2014 gevraagd om een kort verhaal of gedicht te schrijven met als thema ‘Sittard’ of ‘Winter’. Uit de ingezonden gedichten en verhalen zijn vervolgens zeven gedichten/verhalen geselecteerd, die in de binnenstad van Sittard op diverse locaties in de openbare ruimte zijn geprojecteerd.

De geselecteerde dichters en schrijvers zijn: Jack Jacobs, Meindert Muller, Maurice Hermans, John Hertogh, Leonne Cramers, Bep Mergelsberg en Niek Bremen. Naast de lichtprojecties, zijn er in diverse etalages en winkels in de binnenstad van Sittard schermen geplaatst waarop een ‘storytrail’ te bekijken is. Dit ‘spoor’ van tv-schermen toont het programma van Wèntjerdruim, afgewisseld met oude winterse foto’s van Sittard en gedichten over ‘Sittard’ en/of ‘winter’.

Het storytrail bevat gedichten van onder andere: Annemarie Gulikers, Han Linssen-Mantelaers, Jan Maas, Klaas Vollema, Marleen…

View original post 10 more words

Dichterbankjes | Steve Miller

IMG_20110729_134732

Foto: Hans Mellendijk | Gardaland | Lago di Garda

Uit de collectie Mellendijk: Steve Miller

Fly Like An Eagle 

Yeah, think I
better get up
Doodoodu du Yeah
Doodoodu du Love, love, love
Doodoodu du Don’t it baby?
Time keeps on slippin’
Into the future
Said
Time keeps on slippin’, slippin’, slippin’
Into the futureoohhh
Said I wanna fly like an eagle to the sea
Fly like an eagle let my spirit carry me, I wanna
fly
Fly right into the future
I wanna feed the babies said, who can’t get enough to eat
Wanna shoe the children no shoes on their feet
I wanna house the people livin’ in the street
Oh yeah there’s a solution
Let me fly like and eagle to the sea
Fly like an eagle let that spirit carry me, I wanna
Fly right into the future
Time keeps on slippin’, slippin’, slippin’
Into the future
Time flies don’t it baby?
Time keeps on slippin’, slippin’, slippin’
Into the future Ohhh
Time flies don’t it baby?
Keep on flying
keep on flying, ohhh
Oh yeah, yeah
Think I better get up
Don’t it baby?
Hey hey hey hey hey hey hey hey hey
I wanna fly like an eagle to the sea
Fly like an eagle let my spirits carry me, I wanna
fly
Fly right into the future
Lemme fly like an eagle to the sea
Fly like an eagle we’ll
fly
Fly like an eagle let that spirit carry me, I wanna
fly
Fly like an eagle we’ll fly
Fly right into the future
Lemme fly like an eagle to the sea
In a sky full of people only some want to fly, isn’t that
crazy? Ohh hho oohh
fly
Fly like an eagle I’m gonna fly
Fly like an eagle I’m gonna fly
Fly like an eagle I’m gonna fly